قابل توجه کسانی که موفق به بارگذاری اصل مقاله در سایت همایش نشدند                كسب رتبه اول ايران در بخش ترانزيت تا 5 سال آينده

امروزه به دلیل جهانی شدن اقتصاد و تجارت جهانی کالاها، نیاز به خدمات حمل و نقل ، نیازی روزافزون و امری گریزناپذیر است. از طرفی ارائه خدمات حمل و نقلی مناسب از نظر کیفیت، هزینه و زمان ، تاثیری غیرقابل انکار نه تنها در افزایش رقابت پذیری صادرکنندگان در بازارهای هدف کالاهایشان دارد بلکه بر کاهش قیمت تمام شده کالاهای وارداتی نیز موثر خواهد بود. این نتایج به نوبه خود بر رشد اقتصادی کشورها، ایجاد فرصت های شغلی و نهایتاً افزایش رفاه عموم مردم تاثیرگذارند. کشورهایی که در مسیر کریدورهای بین المللی حمل و نقل قراردارند از این فرصت به عنوان یکی از فاکتورهای ایجاد درآمد، افزایش اشتغال و ارتقاء جایگاه خود در سطح بین الملل استفاده می کنند.

کشور ما به دلیل واقع شدن در کریدورهای شمال- جنوب و شرق- غرب و بهره مندی از موهبت خدادادی دسترسی به دریا در شمال و جنوب می تواند نقش بسیار فعالی در زنجیره تامین کالاهای کشورهای مختلف ایفا نماید. امکان بهره مندی از خدمات صنعت کشتیرانی در مسیرهای دریایی و شبکه گسترده حمل و نقل زمینی اعم از ریلی و جاده ای کشور، امتیازی مکمل در بهره مندی از موقعیت جغرافیایی کشور عزیزمان در دستیابی به اهداف کلان توسعه اقتصادی است. در نظر است تا در تاریخ 26 لغایت 28 بهمن ماه سال 1392 دومین دوره همایش "توسعه حمل و نقل چندوجهی در شبکه تجارت ملی و بین المللی" توسط گروه سرمایه گذاری توسعه ترابر ایرانیان (TTI)  با هدف ارائه راهکارهای عملی جهت توسعه زیرساختهای حمل و نقل چندوجهی، هوشمند کردن کارگو، تسهیل در شبکه حمل و نقل چندوجهی و زنجیره تامین و تسریع در چرخه موجودی کالا با هدف افزایش ترانزیت کالای کشور برگزار گردد.

1.بررسی و ارائه مکانیزم قانونی برای یکپارچگی نودهای حمل و نقل چندوجهی (مانند مراکز توزیع، بنادر خشک، روستای باری، ترمینال های چندوجهی و ترمینال های گروه بندی قطارها)، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و همچنین مدیریت حمل و نقل شهری و کاهش آلاینده های زیست محیطی.

2.بررسی و ارائه مدلهای هوشمند کردن کارگو شامل مکان یابی، امکان سنجی، تعیین ظرفیت و تعیین تسهیلات مورد نیاز.

3.بررسی و ارائه مدلهای ساختاری جهت مدیریت دریافت و ارسال بار توسط بنادر و واکاوی قابلیت های مناطق مختلف ایران (مانند چابهار، آستارا، بافق، قزوین، گرگان و بندر امیر آباد) برای تبدیل شدن به نودهای حمل و نقل چندوجهی. 

4.بررسی و ارائه مدلهای مدیریت روان ناوگان حمل و نقل شامل کانتینر و وسائط نقلیه باری در چرخه موجودی کالا و تاثیر آن در تجارت ملی و منطقه ای.

5.تحلیل کمبود های موجود در خدمات گمرکی، بانک، بیمه، بسته بندی و همچنین زیرساخت های ریلی، جاده ای، هوایی، دریایی سرزمینی و اقیانوسی در ایران و منطقه جهت تسهیل در مدیریت حمل و نقل چندوجهی و ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع این کمبودها.

كسب رتبه اول ايران در بخش ترانزيت تا 5 سال آينده
قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: با توجه به موقعیت لجستیکی و ترانزیتی ایران در منطقه و جهان، استفاده از امتیازات حمل و نقل چند وجهی و مزیت های اقتصادی ، ایران تا 5 سال آينده مقام اول ترانزيت در منطقه را كسب مي كند.
1392/10/16 ادامه مطلب


30 دی ماه آخرین فرصت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش
متقاضیانی که تا کنون موفق به ارسال چکیده مقالات خود به دبیر خانه دومین همایش توسعه حمل‌و نقل چند وجهی و صنایع‌ وابسته در شبکه تجارت ملی‌ و بین المللی نشده اند میتوانند اصل مقالات خود را تا پایان روز ۳۰ دی ماه به این دبیر خانه ارسال کنند.
1392/10/11 ادامه مطلب


رفع موانع حمل و نقل چند وجهی گامی درافزایش صادرات و واردات
سید روح اله لطیفی دبير كل همايش حمل و نقل چند وجهي گفت: یکی از اقدامات همایش حمل و نقل چند وجهی تجاری سازی حمل و نقل و ترانزیت به عنوان یکی از متغیرهای اصلی در تجارت کشورمان است.
1392/10/02 ادامه مطلب


تاکید افندی زاده بر توسعه بندر خشک
افندی زاده: توسعه بندر خشک نیاز کشور برای گسترش حمل و نقل چندوجهی است
1392/10/02 ادامه مطلب


سعیدنژاد:اتصال بنادر خشک به بنادر اصلی می بایست در اولویت قرار گیرد
معاون وزیر راه وشهرسازی و رئیس سازمان بنادر در نشست شورای سیاست گذاری دومین همایش توسعه حمل و نقل چند وجهی در شبکه تجارت ملی و بین المللی بر لزوم توجه بیشتر به حمل و نقل چند وجهی و رفع موانع این صنعت تاکید کرد .
1392/10/02 ادامه مطلب



         برگزاری همایش
26 لغایت 28 بهمن ماه 1392

مهلت ثبت نام شرکت در همایش
       22 بهمن ماه 1392

  
فرم مشارکت در همایش
           (
آخرین نسخه)


        
کاتالوگ همایش
           (
آخرین نسخه)

 
برگزار کنندگان
حامیان
حامیان علمی